Reis en aankomst - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Waste Bali - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Waste Bali - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Door: Yoko

Blijf op de hoogte en volg Waste

13 December 2014 | Indonesië, Denpasar

Reis en aankomst (By Yoko)

Wat later dan gepland i.v.m. upload problemen maar hier is ons eerste reisverslag.

De eerste dag van onze 12 dagen Bali. Netjes op tijd het vliegtuig in en dan even wachten…..Nog even wachten en dan, naja toch nog even wachten en ruim 30 minuten te laat “Lift off”. Voor mij is het de derde keer in een vliegtuig en het is en blijft een indrukwekkende machine. En, het grootste gedeelte van de reis is minder trillend en stuiterend dan de trein.

Het eerste gedeelte hebben we in de wolken gevlogen en daarna boven de wolken, lekker in het zonnetje. Ik kan een goede wolkenpartij waarderen en van boven is het misschien nog wel mooier. Langzaam aan zijn we de nacht in gevlogen en af en toe komt er dan een mooie verlichte snelweg of stad voorbij. Wat hebben wij het landschap beïnvloed.

Op een wat serieuzere noot, ooit gedacht om bij een vliegtuigmaatschappij te gaan werken/stage lopen? Het is fijn dat we eten en drinken krijgen aan boord maar alles is voorverpakt in individuele porties. En voor elk drankje een nieuwe plastic bekertje. Vliegen is al vervuilend maar ook in het voorkomen van dit afval zit nog een uitdaging.
Vervolgens geland in Denpansar en naar het hostel toe. Dit was nog best een uitdaging maar we hebben het gehaald. Even een rondje gelopen en de eerste indruk wat betreft het zwerfafval valt mee, het is zeker niet overal opgeruimd en in het stroompje bij het Hostel ligt zeker wat afval maar Amsterdam is ook niet overal opgeruimd.

Nu bijkomen en op tijd slapen. Morgen alle plannen verder uitwerken en aan de slag.

Tot de volgende post en met vriendelijke groet,
Elsemiek en Yoko

• 14 December 2014 - 12:57

Ruud En Ellen:

Leuk om jullie belevenissen te volgen! Veel succes komende tijd daar Elsemiek en Yoko! Groetjes uit Asten

• 14 December 2014 - 14:22

Daan Zuidervaart:

Hallo Elsemiek en Yoko,

Veel succes en plezier in Bali. Gaaf dat jullie baanbrekers willen zijn voor mogelijke nieuwe projecten voor de HAS en Milieukunde.
    Ik hoop nog veel interessante en hopelijk ook goede dingen te horen van jullie.

Groeten Daan

• 14 December 2014 - 16:52

Anja:

Wij volgen jullie van dag tot dag Elsemiek en Yoko.
    Heel veel succes daar, jullie zijn goed bezig.
    Groetjes Gerard en Anja.

• 15 December 2014 - 09:52

Marieke (HAS):

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen en ervaringen. Groeten Marieke

• 15 December 2014 - 15:39

Onno Schel:

Ha Yoko en Elsemiek!

Goed om te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Jullie zullen nog wel moe zijn na
    zo'n lange reis!? Ben benieuwd naar jullie verhalen en bevindingen. Een fijne avond nog daar!
    Groetjes Onno

• 16 December 2014 - 12:05

Bram Hengeveld:

Heel veel succes in Bali! ;)

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Afval in Bali

Beste volgers,

Tot ziens tijdens het lezen van onze verslagen!

Hartelijke groeten,

Eerste indrukken Bali Waste

14 December 2014

Eerste indrukken Bali Waste
Waste

Beste volgers, Fijn dat jullie ons (Yoko en Elsemiek) volgen tijdens ons project 'Waste in Bali'. Een project dat gaat over het (plastic)afval probleem op het toeristische eiland Bali, Indonesië. Ongeveer twee maanden geleden is dit project opgestart nadat de eerste kennis over dit gigantische milieuprobleem is opgedaan. Na het inlezen en plannen van ons project zijn wij er nog beter achtergekomen in hoeverre het (plastic)afval zijn sporen in het paradijs van Bali achterlaat. Wij, Yoko en Elsemiek zijn beide vierdejaars studenten Milieukunde aan de HAS Hogeschool en hopen gedurende onze opleiding de nodige kennis en ervaring opgedaan te hebben om een bijdrage te leveren aan het oplossen van dit probleem. 13 t/m 24 december 2014 zullen wij rondtrekken in Bali om inzicht te krijgen in de omvang van al het afval. We zullen tijdens ons bezoek verschillende (illegale) stortplaatsen gaan bezoeken, afvalverwerking- en recyclingbedrijven gaan bezoeken en gaan praten met de overheid en lokale bevolking. Na ons bezoek zullen we met mede schoolgenoten samen oplossingen gaan bedenken en studenten enthousiast gaan maken voor stages in Bali. In deze blog zullen we jullie op de hoogte houden over ons bezoek in Bali en verdere ontwikkelingen rondom dit project. Bij vragen, suggesties of opmerkingen mogen jullie altijd mailen naar ea.joosten@student.has.nl Tot ziens tijdens het lezen van onze verslagen! Hartelijke groeten, Yoko van der Sterre en Elsemiek Joosten

Actief sinds 03 Dec. 2014